Gry zręcznościowe – jak działa hazard oparty na umiejętnościach?

Przez dziesięciolecia automaty do gry, zarówno w kasynach stacjonarnych, jak i online, opierały się na wygrywaniu opartym na czystym szczęściu. O wszystkim decyduje niezależny RNG – gracz musi wcisnąć przycisk. To ekscytujący proces, ponieważ nigdy nie można przewidzieć, jak duże będą teraz wygrane i czy w ogóle będą.

Jednak współczesny hazard rozpoczął powolne przejście do innego scenariusza – automatów, w których wymagane są od gracza pewne umiejętności lub umiejętności. Dziś jest tylko kilka gier zręcznościowych, ale deweloperzy już teraz eksplorują ten kierunek z mocą i główną siłą.

Co to są gry zręcznościowe?

Automaty oparte na umiejętnościach są reklamowane jako „gry dla tych, którzy wolą ufać swoim umiejętnościom i szczęściu, a mimo to dobrze się bawić”. W ten sposób od razu otrzymujemy wskazówkę, że czynnik szczęścia nadal będzie obecny – nie będziesz musiał w pełni polegać na swoich umiejętnościach.

W takich maszynach gracze będą mieli pewność, że rozpoczynając grę mogą znacząco wpłynąć na wynik, a najlepsi gracze otrzymają najwyższą nagrodę.

Aby podać proste przykłady, Skill Games można porównać do gry w blackjacka. Jeśli masz strategię i wiesz, jak z niej korzystać, dzięki swoim umiejętnościom wygrywasz znacznie więcej. Oczywiście nowoczesne automaty do gier nie będą tak proste jak gra karciana. Z pewnością zostaną zapakowane w piękniejsze opakowanie.

Jak mogą wyglądać gry zręcznościowe?

Wielu deweloperów wydaje sloty dla dwóch kategorii graczy jednocześnie – tych, którzy polegają na szczęściu i tych, którzy polegają na swoich umiejętnościach. Jak można to zrealizować? Weźmy przykład: grasz w automacie o tematyce wyścigów samochodowych. Bębny kręcą się w standardowy sposób, a teraz odpada runda bonusowa, w której gracze dokonują wyboru:

wybierasz premię na podstawie umiejętności – czeka Cię wyścig, w którym wypłata będzie zależeć od ukończenia;
wybierasz bonus darmowych spinów – otrzymujesz partię zwykłych darmowych spinów, w których o wszystkim decyduje szczęście.
W ten sposób gracze mogą sami zdecydować, co wybrać – postawić wszystko na szczęście lub spróbować wykorzystać swoje umiejętności. Ciekawostka jest jednak inna – wybierając drugą opcję można wygrać dużą kwotę, nawet większą niż przy użyciu umiejętności. Ale nie ma na to gwarancji, ponieważ wygrane są kontrolowane przez RNG.

Powróciła era gier zręcznościowych?

Dzisiejsze pokolenie nie lubi tego tak bardzo, że bezduszny generator liczb losowych decyduje za nich o wszystkim. Muszą wykazać się indywidualnością, stworzyć rywalizację i pokazać się jako zwycięzcy. Dlatego twórcy poszli sprawdzoną drogą – wykorzystać komponent zręcznościowy w automatach do gry.

Z pewnością wielu pamięta, że ​​kilkadziesiąt lat temu Mortal Kombat, Space Invaders, Sonic, Rambo, Pacman i inne ekscytujące gry stały we wszystkich centrach handlowo-rozrywkowych. Rzadko widywano je puste – wystarczyło podejść i zobaczyć, że ktoś pobił Twój rekord, gdy ręka sięgnęła po akceptor monet z chęcią odzyskania przywództwa.

Sprawa z Pensylwanii

Biorąc pod uwagę fakt, że umiejętności są głównym narzędziem wygrywania, czy można taką rozrywkę zaliczyć do hazardu? Na to pytanie dobrze odpowiada precedens, który miał miejsce w amerykańskim stanie Pensylwania. W centrach rozrywki, kręgielniach, a nawet w sklepie można zobaczyć Skill Machines – prosty automat do gry, który oferuje pokazanie swoich umiejętności, za co obiecuje podziękować wygraną.

Oferuje kilka opcji gry:

  • odblokować rundę bonusową;
  • grać w kółko i krzyżyk z komputerem;
  • rozwiąż zagadkę z kolorowymi kropkami.
  • Po pomyślnym ukończeniu wszystkich rund gracz otrzymuje 105% wcześniej wpłaconej kwoty. Ten rodzaj rozrywki był przedmiotem wieloletniej debaty na temat tego, czy uznać je w całości za „automaty do gier”? W końcu teoretycznie można doskonalić umiejętności i regularnie wygrywać?
  • Spór zakończył się sądem, który jednak uznał je za automaty do gier.